Hur väcktes idén bakom Re-adventure?

Både jag och Jenny har arbetat inom modebranschen i många år. Idén till Re-adventure kom från Jenny, som hade funderat på varför det inte finns secondhandbutiker för sport-och outdoorkläder - kombinationen av premiumvarumärken och i princip outslitbara kvaliteter är ju perfektoch bra plagg tål ju att användas av flera personer och under mycket längre tid än vad som sker idag. Vi träffades och Jenny presenterade sina tankar och idéer, jag bestämde mig där och då och sen vi var igång. Detta var i mitten av september och i slutet av november öppnade vi Re-adventure.

När det kommer till pop-up etablering så kan det ibland vara en utmaning att få till det på ett smidigt, prisvärt och hållbart sätt. Kan ni berätta lite om hur ni gick tillväga? 

Vi kikade runt bland konkurrenter för att få inspiration till butikens inredning, sen investerade vi i enkla men funktionella material och byggde det mesta på egen hand. Till exempel så köpte vi enkla rundstavar att hänga kläderna på och tog vi hjälp av släkt och vänner med att måla och märka upp kläder - och peppa oss så klart! Något annat som gjorde det hela mer kostnadseffektivt var att vi inventerade marknaden för att hitta systemleverantörer som jobbar med mindre bolag och därför är mer prisvärda. Sen har vi såklart själva investerat många timmar i det här projektet, men det är ju också charmen med att vara entreprenör.

Vad upplever ni är de största fördelarna med att ha en pop up?  

Det har varit en stor fördel att få hjälp från AMF Fastigheter med att få synlighet i Västermalmsgallerian, eftersom det tar mycket längre tid än man tror att etablera något nytt. Med en pop-upkan man skapa intresse hos nyfikna konsumenter. 

Har ni fått någon speciell feedback från kunderna som ni tagit med er?  

Vi öppnade under pandemin vilket såklart var utmanande eftersom trafiken till butiken varit lägre än den hade varit under normala tider. Vi har fått väldigt mycket positiv feedback från i princip alla som besöks oss, och det har verkligen hjälpt oss att orka kämpa på. Vi ger plagg nya äventyr och konverterar traditionella konsumenter till cirkulenter. Detta älskar alla!  

Vilka lärdomar bär ni med er efter er första pop up-etablering?  

Att det tar mycket längre tid än man tror att placera något nytt på kartan.  

Hur upplever ni AMF Fastigheter/Västermalmsgallerian som hyresvärd?  

Vi hade många förslag från hyresvärdar men valde AMF Fastigheter på grund av att de ligger i framkant. De är lyhörda, enkla att diskutera med samt nyfikna på trender och tendenser i samhället. Det gillar vi.

Något mer som ni vill dela med er av? 

Vi ser fram emot en ny spännande säsong nu när vi går mot vinter!