Allt från stora kända varumärken som Volvo Cars, Electrolux och Haglöfs till uppstickare som Norwegian Rain och Horizn Studios tar plats i The Lobby vid öppningen. The Lobby rymmer också en Cavabar och ett utlämningsställe för beställda varor. En av innovationerna med The Lobby är att det likt ett livsstilsmagasin löpande kommer att uppdateras med nytt innehåll.

– Det stora intresset för The Lobby visar att vi skapat något som tidigare saknats. Med The Lobby har vi skapat ett testlabb där vi tillsammans med modiga och nytänkande varumärken kommer att utveckla framtidens handel, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.

The Lobby riktar strålkastarljuset mot morgondagens entreprenörer genom The Lobby Market, som genomförs tillsammans med Glad stad, organisationen bakom bland annat Hornstulls marknad. I The Lobby Market får "up and coming" varumärken, entreprenörer, kreatörer och designers möjlighet att visa upp sig och nå en större publik. De kan välja bland ytor i olika storlekar, allt från en hylla upp till några kvadratmeter.

The Lobby kommer också att rymma flera större varumärken. Exempelvis The Laundry Spa Electrolux som bjuder in till kläd-spa, kosmetikkedjan KICKS som erbjuder besökare en snabb makeup/touch-up samt Volvo Cars som visar upp sin senaste Volvo V60 och tillfälligt flyttar paviljongen i Kungsträdgården till The Lobby.

– Som ett av Sveriges största fastighetsbolag och ägare av några av Stockholms mest intressanta gallerior måste vi ligga i framkant. Vi var tidigt ute med att koppla upplevelser som restauranger till galleriorna. Med The Lobby har vi tagit det ett steg längre och skapat en plats där shopping och upplevelser gifts samman. Går det lika bra som vi hoppas kan konceptet mycket väl dyka upp på flera av våra handelsplatser framöver, säger Mats Hederos, vd AMF Fastigheter.

The Lobby ligger på Regeringsgatan 61 och slog upp portarna för allmänheten den 5 april, klockan 14.00.

För ytterligare frågor, kontakta:
Boo Ehlin, tf presschef AMF Fastigheter, +4670 552 9292
boo.ehlin@amffastigheter.se

För pressbilder, se:
http://news.cision.com/se/the-lobby

Fakta om The Lobby:

  • Öppnade den 5 april 2018 kl.14.00 i Stockholm city – i Moodkvarteret, Regeringsgatan 61.
  • The Lobby är ca 900 kvm fördelat på två våningar.
  • I The Lobby samsas etablerade och nya varumärken, kreatörer, modeskapare samt såväl svenska som internationella entreprenörer.
  • The Lobby har korta avtal och små ytor (2–20 kvm) för större flexibilitet och frihet för varumärken och aktörer. Aktörer rekommenderas att stanna cirka tre månader.