Möbelföretaget MADE.com är primärt ett e-handelsföretag. Men utöver sin starka digitala närvaro driver bolaget ett mindre nätverk av innovativa showrooms som i praktiken fungerar som en förlängning av hemsidan. Showrooms i bland annat Paris och London syftar till att informera och inspirera kunder till köp online genom att visa en kombination av fysiska och virtuella produkter. Nu sällar sig även Stockholm till listan av städer där MADE.com har en fysisk närvaro.

Tidigare i våras lanserade MADE.com sin svenska webbshop och idag, i samband med invigningen av sitt showroom i The Lobby i MOOD District, tar bolaget alltså det andra stora steget i sin etablering på den svenska marknaden.

- Vi är oerhört stolta över att MADE.com väljer The Lobby som plats för sitt pop-up showroom, där de kommer att synas i fysisk butik för första gången i Sverige! Vi har en samstämmig bild av att den fysiska handelsplatsen går allt mer mot att vara en upplevelse- och kommunikationskanal och ser fram emot att ta del av deras aktiveringar i The Lobby, säger Annelie Gullström affärsutvecklingschef AMF Fastigheter.

Från den 8 maj till och med den 5 juni kommer MADE.com att erbjuda ett urval av sina bästsäljande produkter samt de senaste nyheterna från SS19. Under perioden kommer möbelföretaget även att arrangera en rad olika aktiveringar och event för att träffa sina kunder, bland annat workshops, yogapass och after works.

- Vi ser fram emot att arbeta med The Lobby för vår allra första pop-up butik i Stockholm. Det är en fantastisk lokal med centralt läge och trevliga butiker runt omkring, säger Sofie Hedman affärsutvecklingschef, MADE.com Norden.

MADE.com är på plats i The Lobby från den 8 maj till den 5 juni.

För ytterligare information kontakta:
Tina Landelius, kommunikationsansvarig, The Lobby
E-post: tina.landelius@amffastigheter.se
Tel: +46 722 35 32 69

Lovisa van der Schoot, Assefa Communication
E-post: lovisa@assefa.se
Tel: +46 704 81 04 62

Om MADE.com 
2018 omsatte MADE.com 173 miljoner pund. Intäkterna i Storbritannien uppgick för första gången till 100 miljoner pund, vilket motsvarade 58% av omsättningen. De internationella intäkterna ökade till 73 miljoner pund. Efter en framgångsrik lansering på den spanska marknaden i höstas angav MADE.com:s vd Philippe Chainieux att den internationella försäljningen beräknas gå om försäljningen på den inhemska marknaden Storbritannien under 2019.

MADE.com finns för närvarande på nio olika marknader och kommer under 2019 att lanseras på ytterligare fyra: Sverige, Danmark, Italien och Portugal.

MADE.com har revolutionerat köpmodellen inom möbelindustrin. Bolaget har ett stort designteam inhouse baserat i London men arbetar nära sina leverantörer världen över och kan därigenom erbjuda sina konsumenter prisvärda, unika möbler och inredningsdetaljer. Sortimentet uppdateras kontinuerligt. I snitt lanseras två nya produkter varje vecka.