I sommar väntas många svenskar fira semester på hemmaplan. Med TV-serien Summer MOOD TV vill MOOD District och Bambuser inspirera till shoppingupplevelser både fysiskt och digitalt genom att lyfta utbudet och välkända profiler verksamma i MOOD-kvarteret i sex avsnitt.

–  Våren har medfört många utmaningar. Tidigt i våras lanserade vi en uppskattad hemleveranstjänst som underlättar shoppingen för alla som inte har kunnat besöka oss fysiskt till följd av pandemin. Kampanjen Summer MOOD TV är en utveckling av det arbetet och ett sätt att inspirera våra besökare oavsett om de ligger i hängmattan på landet eller besöker oss på plats, säger Caroline Sjöblom, marknadsansvarig MOOD District.

MOOD Stockholm, hjärtat i citykvarteret MOOD District, är den första handelsplatsen i Sverige att ingå ett samarbete med livevideobolaget Bambuser. Syftet är att stärka detaljhandeln både offline och online. Bambuser lanserade 2019 sin nya produkt Live Video Shopping, en interaktiv mjukvara som möjliggör interaktion med kunder i realtid. Kampanjen kombinerar retail, e-handel och innovativ teknik.

– Vi är mycket glada över att få utveckla vårt första retail-samarbete med MOOD District och är övertygade om att Live Video Shopping kommer att stärka den fysiska handeln samt skapa nya förutsättningar för ökad försäljning både online såväl som offline, säger Maryam Ghahremani, vd Bambuser.

Summer MOOD TV består av sex livesändningar inom mode, inredning och livsstil. Flera MOOD District-profiler kommer att delta i sändningarna och varumärken som Rodebjer, Samsøe Samsøe, maxjenny!, Barry’s Bootcamp, Rituals samt Boqueria medverkar.  Avsnitten sänds från moodstockholm.se och kommer att synas i MOOD Stockholms kanaler.
 

För mer information kontakta:
Tina Landelius, presskontakt AMF Fastigheter
E-post: tina.landelius@amffastigheter.se
Tel: 0722 - 35 32 69

Maryam Ghahremani, vd Bambuser
E-post: maryam@bambuser.com
Tel: 08-400 160 02
 

Om Bambuser AB
Bambuser grundades 2007 som världens första företag med en plattform för interaktiv mobil live-video-sändning och är en ledande leverantör inom livevideosegmentet. Under 2019 introducerade Bambuser Live Video Shopping vilket möjliggör live shopping direkt på varumärkens hemsida. Bambuser är noterat på Nasdaq First North Growth Market och har huvudkontor i Stockholm.

Om MOOD Stockholm
MOOD Stockholm är en urban mötesplats belägen i centrala Stockholm. Med en unik butiksmix på ett 50- tal butiker, flertalet populära restauranger och mötesrum har handelsplatsen utvecklats till en självklar mat-och shoppingdestination som satt hela området på kartan sedan öppning 2012. I den brokiga och levande miljön kan man njuta, shoppa, umgås och arbeta under en stor del av dygnets alla timmar. Mood Stockholm är helt enkelt en modern stad i staden. Läs mer om Mood på http://moodstockholm.se.