Gallerians utbud har det senaste året breddats med flera nya aktörer inom segmentet hälsa och välmående. Bland tillskotten finns bland andra Klättercentret – den första och enda klättringsanläggningen i Stockholm city, fitnesstudion Becore och flera restauranger med fokus på hälsosam mat. Den nya satsningen, som går under namnet Gallerian Wellness, marknadsförs nu med en egen digital kampanj för att skapa engagemang utanför det fysiska rummet.

- Med Gallerian Wellness vill vi berätta om Gallerians nya hälso- och välmåendeerbjudande och samtidigt ge inspiration till ett bättre välbefinnande för våra besökare som idag av olika anledningar inte kan besöka oss fysiskt. Pandemin har på många sätt förändrat beteendemönstret hos våra besökare och med initiativ som dessa vill vi utveckla vår roll som handelsplats, säger Sandra Vanneque, marknadsansvarig för Gallerian och Urban Escape.

Gallerian Wellness erbjuder en digital aktivitetskalender där en ny lucka öppnas en gång om dagen. I kalendern ger flera av Gallerians aktörer och kända hälsoprofiler sina bästa tips för en sund livsstil. Man kommer bland annat få ta del av recept från några av Gallerians restauranger, löparskola och träningspass med hälsoprofilen Alexandra Pizzoni och klättertips från klättringsprofilen Matilda Söderlund. Alla aktiviteter kan utföras hemma eller utomhus.

Bakom satsningen finns ett samarbete med de två kreativa byråerna Tillsammans och Jung. Konceptet Gallerian Wellness har tagits fram i samarbete med Tillsammans och bakom den digitala kampanjen och dess produktion står Jung.

Gallerian Wellness är ännu ett digitalt initiativ från AMF Fastigheter som på kort tid lanserat lösningar som The Lobby Live, MOOD Live och kostnadsfri hemleverans från sina handelsplatser. Initiativen har skapats för att möta förändrade köpbeteenden till följd av pandemin och fläta samman den digitala och fysiska shoppingupplevelsen.

Gallerian Wellness aktivitetskalender finns tillgänglig på Gallerians hemsida, Facebook och Instagram under mars 2021.