På kort tid har många välkända varumärken valt att göra Mood-kvarteret till sin hemmaplan. Näst på tur står SEB som valt att etablera sig med nytt kontor med ingång från Mäster Samuelsgatan 28-32. På över 1000 kvadratmeter yta öppnar nu SEB ett rådgivningskontor. Allt i ett citynära kluster av tillväxtstarka företag och organisationer.

– När lokalerna först fångade vårt intresse var känslan och möjligheterna i kvarteret avgörande. Genom att etablera oss här ser vi en potential för att skapa nya affärsrelationer och finnas nära våra kunder i city, säger Pär Björn, regionchef på SEB.

När kontoret öppnar i juli kommer kunder och besökare att mötas av en executive lounge, som växlar mellan rådgivning och seminarier där samarbetspartners också kommer kunna jobba direkt mot att etablera nya affärsrelationer.

– Samarbetet med SEB har varit otroligt givande. Vi har haft en lång dialog där vi vridit och vänt på möjligheterna med hur de bäst möter kvarterets potential på den här ytan. För Mood-kvarteret som helhet blir det ett tillskott som bidrar till den storstadsbrokighet som ger kvarteret kontraster och liv, säger Magnus Carlsson, försäljningsansvarig, på AMF Fastigheter.