The Lobby är AMF Fastigheters viktigaste satsning på framtidens handel.  Där får shopping, service och umgänge framträdande plats tillsammans med nya lösningar för att underlätta för såväl handlaren som kunden.

-Med bara dagar kvar har vi fått ett enormt gensvar. Just nu är vi fulltecknade och aktörer hör av sig varje dag för att få en plats i The Lobby. Vårt senaste samarbete är med modemagasinet Scandinavian MAN som går live med sitt varumärke på en begränsad yta i The Lobby, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.

Meningen är att olika livsstilsmagasin ska hyra in sig i The Lobby och visa upp de varumärken som förknippas med deras magasin. Först ut att gå live är Scandinavian MAN, en plattform för nordiska mode- och livsstilsvarumärken.

-Syftet med Scandinavian MAN är att hjälpa nordiska modevarumärken att nå ut på den globala modescenen. Med The Lobby får vi en naturlig förlängning av vår verksamhet och hjälper våra partners med försäljning. The Lobby är också en bra plats att lansera vårt magasin som kommer ut i april, säger Konrad Olsson, chefredaktör och medgrundare av Scandinavian MAN.

Följande varumärken finns på Scandinavian MANs yta; Asket, CDLP, Chimi Eyewear, Electrolux, Filippa K, Les Deux, Nikolaj d´Étoiles, Norwegian Rain, Uniforms for the Dedicated, Velorbis med flera.

För ytterligare frågor, kontakta:

Boo Ehlin, presskontakt AMF Fastigheter, 070 552 92 92
boo.ehlin@amffastigheter.se 

Konrad Olsson, chefredaktör Scandinavian MAN, 073 342 41 50
konrad@scandinavianman.com

Om AMF Fastigheter
AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 38 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 62 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se