Positiv utvecklig under 2014 för MOOD Stockholm
För perioden januari till juni 2014 ökar omsättning och antal besökare i MOOD Stockholm jämfört med samma period förra året. Fler lojala besökare återkommer och i sommar har många turister upptäckt MOOD vilket lett till en kraftig ökning för tax-free handeln. AMF Fastigheter stärker nu organisationen och anlitar Roger Kylberg, nuvarande vd för Boomerang, för att ytterligare driva utvecklingen av handelsplats och närområde.
– Vi har haft en tydlig ambition att få liv i tidigare bortglömda kvarter. Det har vi lyckats med och det märks inte minst på efterfrågan av kontor i området. Nu tar vi nästa steg och det känns riktigt kul att välkomna Roger Kylberg. Vi värdesätter hans breda kompetens, den kommer bli betydelsefull framöver när vi ska vidareutveckla den potential den här delen av Stockholm city erbjuder, säger Karolin Forsling, chef Stadsutveckling och marknad.
Roger Kylberg anlitas med start i september för att fokusera på uthyrning samt utveckling av MOOD Stockholm och kvarteren runtomkring. Han har tidigare varit VD för såväl RNB:s varuhusverksamhet som Polarn O. Pyret. Roger Kylberg har stor erfarenhet inom etablering och utveckling av varuhus och handelsplatser i Skandinavien. Kylberg hör till avdelningen Stadsutveckling och marknad med Karolin Forsling som chef.
– AMF Fastigheters ambitioner att skapa platser med spännande innehåll attraherar mig. Personligen lockar det mig att arbeta med helheten där kreativa handel- och mötesplatser och nytänkande kontorsmiljöer finns med, säger Roger Kylberg.
Positiv utveckling under 2014 för MOOD Stockholm
Enligt HUI Research har MOOD Stockholms besökssiffror för jan-juni 2014 ökat med 6 procent jämfört med samma period förra året. Omsättningen för jämförbara butiker i MOOD Stockholm har ökat med 3,8 procent jämfört med jan-juni 2013.
Sommarmånaderna har varit intensiva och många internationella besökare har upptäckt MOOD Stockholm. I juli vann butiken Best of Brands Herr, Global Blues* tax-free tävling tack vare kraftigt ökad försäljning jämfört med butiker runt om i Sverige och med resultatet förra året.
* Best of Brands Man, Mood Stockholm är vinnare av Global Blue i juli. Vinnarna utses genom att jämföra varje butiks resultat från samma period föregående år. Såväl ökningar i försäljning som antal transaktioner och snittköp tas med i formeln som ligger till grund för beräkningen. http://www.globalblue.com